Samo u lipnju koji je iza nas stradala su četiri suvozača na bh. cestama, a prema riječima stručnjaka, najčešći razlozi za pogibije u sudarima su nekorištenje pojasa, pišu Nezavisne.
Inače, prema mjerenjima indikatora sigurnosti prometa Agencije za sigurnost prometa RS-a, vozač i suvozač otprilike podjednako koriste odnosno ne koriste pojas. Milija Radović, v. d. zamjenika ravnatelja Agencije, kaže da u prometnoj nesreći vozač ipak prođe nešto povoljnije jer, i da nije imao vezan pojas, on ispred sebe ima upravljač, drži se rukama, a ako vozilo ima zračni jastuk, to mu može pomoći i ublažiti ozljede više nego što je to slučaj kod suvozača.
- Suvozač nema ništa ispred sebe i u trenutku nesreće njegovo tijelo ide naprijed, udara u prednje vjetrobransko staklo te grudima u unutrašnjost kabine vozila i tada nastupaju teške tjelesne ozljede. Istraživanja koja su provedena pokazuju da korištenje pojasa smanjuje rizik od smrtonosnih ozljeda za 50-60 posto, ali, naravno, to ovisi o brzini kretanja - kaže Radović.
artinfo.ba