× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Uspješan Kiseljačanin

dario drmac

Autor fotografije Domagoj Kunić

Tportal.hr donosi  priču genijalca koji je od kuhanja kava dogurao do pozicije direktora samo da bi tu sigurnost onda napustio i okušao se kao poduzetnik! Zašto?
Dario Drmač (iz Kiseljaka) je inovativni marketingaš s izraženom poduzetničkom crtom. Jedan je od veterana digitalne revolucije koji je svojim vizionarskim pristupom marketing jedne od naših najvećih kompanija uveo u 21. stoljeće. Radio je u nekim od naših najuglednijih agencija. A onda se odlučio na potpuni zaokret u karijeri. U potpunosti se posvetio svojim solo poduzetničkim projektima koje je godinama furao sa strane.

Poduzetništvo mu je, kaže, bilo suđeno odmalena. „Roditelji su imali privatnu tvrtku, a ja sam, otkako se sjećam, s njima nešto radio. Kad su se moji prijatelji nakon škole igrali, ja sam išao pomagati roditeljima. Očito je nesvjesno nešto od toga ostalo i sada. Ta potreba da nešto napravim svojim rukama, stvorim nešto ni iz čega“, smije se.

"Basement"

No njegov je put do poduzetništva bio dug i prilično klasičan. Prije nego što se upustio u solo projekte, dobro je izbrusio zanat u velikim kompanijama gdje je stjecao vrijedna znanja ključna za uspjeh u biznisu. Tako je odmah nakon faksa krenuo raditi u jednoj od u to vrijeme od najvećih hrvatskih marketinških agencija. „To mi je bio prvi pravi posao nakon faksa i krenuo sam doslovno s kuhanjem kava i fotokopiranjem. I malo po malo, nakon pet, šest godina, stepenicu po stepenicu, dogurao sam do pozicije direktora digitalnog odjela“, prisjeća se.

Iako je radio na prilično odgovornoj i zahtjevnoj poziciji, vrag mu nije dao mira. Usput je pokrenuo mali biznis s vinima – prvi hrvatski wine bar, Basement. „Tijekom svoje čitave karijere sam uz svoj regularni posao uvijek imao i projekt ili dva sa strane. To je često znalo biti vrlo izazovno i dinamičnoj, ali istovremeno i prilično ispunjavajuće jer sam iz svakog tog projekta puno naučio. Tako da sam znanje stečeno na jednom projektu često koristio na drugim projektima.“

Američko iskustvo

U vino se, priča nam, zaljubio kad je u Americi odrađivao praksu. Drmač je, naime, studirao menadžment u turizmu na američkom koledžu u Dubrovniku gdje su studenti imali mogućnost upoznavanja sustava iznutra. Praksu je odradio u hotelu u Williamstown, Massachusetts. Trajala je godinu dana. „Radio sam kao konobar u jednom elitnom malom restoranu u gradiću pored Bostona. Hotel je imao podrum s vrhunskom selekcijom vina iz cijelog svijeta i tu sam naučio dosta o vinima. Što sam više učio, to sam više volio vina. Zahvaljujući tom iskustvu upoznao sam i svog sadašnjeg partnera u vinskom biznisu i još puno ljudi s različitih strana svijeta od kojih se s nekima čujem i danas. No, najvažnije od svega, ondje se rodila i moja ljubav prema vinu, hrani, a zapravo i ideja za otvaranjem wine bara. Tamo sam, naime, imao priliku raditi s nekim od najboljih vinara iz cijelog svijeta.“
Po povratku u domovinu udružio je snage sa svojim frendom kojega je upoznao u Americi. Pokrenuli su prvi hrvatski wine bar u Tomićevoj, kod uspinjače. „Bili smo prvi koji su imali preko 120 hrvatskih vina na čašu i uz to autohtone hrvatske proizvode kao što je sir, pršut… Turizam, vidiš, nije samo otvoriti ‘birc’ na dobroj lokaciji i to je to. Radit će sam. E, pa neće! Ništa u što se ne uloži puno truda, rada i vremena neće raditi samo. Da bi gosta privukli, zadržali i na koncu zaradili nešto od njega, mi moramo stalno nuditi nešto novo, nešto drugačije, kako bi se diferencirali od konkurencije“, odaje nam tajnu uspjeha.

Kroz Basement je, priča, upoznao mnoge ljude – od turista do vinara i baš svaki od njih je imao svoju životnu i poslovnu priču. „Upravo su mi ti razgovori iskristalizirali neke ključne stvari. Recimo, Hrvatska ima odličnih vina, ali ih je teško nabaviti za kućne potrebe te da je teško pronaći informacije o hrvatskim vinima online ili bilo gdje drugdje, kad smo već kod toga. To je posebno vrijedi za Amerikance koji bi htjeli kupiti neko naše vino u Americi. Tako je nastala ideja za w&m napraviti jedno centralno mjesto gdje će se ljudi moći educirati o našim domaćim vinima, gdje ćemo kroz zanimljivi sadržaj stvoriti kontekst gdje ljudi mogu kupiti vino o kojem su upravo čitali i da im to vino bude dostavljeno na kućnu adresu. Od tada je wine&more evoluirao u marketplace gdje okupljamo vinare iz cijele regije, pa i šire. Želimo pokazati svijetu ono što Hrvatska ima za ponuditi“, ističe Drmač.

Domaći proizvodi

A upravo ta želja da na jednom mjestu okupi ljude koji proizvode kvalitetne domaće proizvode natjerala ga je i u njegov drugi solo projekt i to baš tijekom ovih proteklih tjedana koji su nas sve prikovali uz domove. Prepoznao je da je sazrio trenutak da se upusti u e-commerce. „Ova je situacija doprinijela povećanju povjerenja Hrvata u kupnju online. Detektirali smo problem koji se pojavio u ovoj krizi. Enormno je porasla potražnja za proizvodima hrvatskih OPG-ova. Jedan OPG objavi nešto na društvenim mrežama i onda ga zatrpaju s narudžbama preko svih mogućih kanala komunikacije. Onda taj OPG mora odraditi komunikaciju sa svim tim kupcima, organizirati plaćanje, dostavu. Potroši se ogromna količina vremena pa se ne stignu uopće baviti svojim poslom, poljoprivredom, uzgojem…“, priča nam.

Misija Malog dućana je jednostavna, ističe Drmač, u suradnji s malim hrvatskim proizvođačima i OPG-ovima omogućiti dostavu kvalitetnih, domaćih, svježih i zdravih namirnica na kućni prag. „Krajnjim kupcima se, za razliku od drugih online tržnica, omogućuje kupnja bez minimalnog iznosa narudžbe, kombinacija proizvoda nekoliko OPG-a te odabir vremena dostave, bez prethodno zadanih termina za određene kvartove.“

OPG-ovima, koji su inače slabo digitalizirani i kojima se uvođenjem posebnih mjera otežala distribucija na tržište, je istovremeno, ističe, omogućena brza i jednostavna integracija u webshop te je njihov jedini zadatak dostaviti proizvod u centralno skladište. Tako smanjuju troškove, nemaju brigu oko logistike i dobivaju novi kanal distribucije. Malidućan.hr rješava plaćanje, komunikaciju, narudžbu i dostavu.

Drmač je duboko svjestan da od njegove karijere, koju je u potpunosti posvetio digitali, ne bi bilo ništa bez tehnologije. „Moj život je praktički nezamisliv bez tehnologije, privatni i poslovni. Mislim da je tehnologija tu da nam pomogne i olakša život. Od jutra od kada se dignem pa do kraja dana uvijek je nešto od tehnologije uz mene, pa makar i u džepu“, smije se.

 Poduzetnički život

Budućnost je, uvjeren je Drmač, u poslovanju pomoću aplikacija za mobilne telefone. „Činjenica je da su mobilne aplikacije tu, a činjenica je da i danas više ljudi pristupa internetu putem mobitela nego stolnog interneta. Stoga, tko još nije na mobilnim aplikacijama, definitivno bi trebali biti. Broj mobilnih pretplatnika je gotovo dostigao svjetsku populaciju, a 61 posto kupaca koji posjete stranicu koja nije optimizirana za mobilne uređaje otići će do konkurencije“, upućuje nas.

 

Bez obzira na to bavite li se poput Drmača privatnim biznisom, radite li u velikoj ili maloj kompaniji, jedno je sigurno. Za uspješno poslovanje trebat će vam pregršt aplikacija pomoću kojih ćete posao rješavati u pokretu. 


 „Poduzetnički život je težak, zahtjeva puno odricanja, napornog rada, inovativnosti i mašte. Ali jednako je toliko i ispunjavajući. Kad vidiš nešto u što si uložio svoju energiju kako se razvija i raste, onda si na kraju sretan i zadovoljan. A svima koju razmišljaju o ulasku u takav život bih poručio da trebaju biti spremni na odricanje, naporan rad i puno energije. Ključno je pritom imati još i nešto mašte“, zaključuje Drmač.

 

tportal.hr

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Uspješan Kiseljačanin

dario drmac

Autor fotografije Domagoj Kunić

Tportal.hr donosi  priču genijalca koji je od kuhanja kava dogurao do pozicije direktora samo da bi tu sigurnost onda napustio i okušao se kao poduzetnik! Zašto?
Dario Drmač (iz Kiseljaka) je inovativni marketingaš s izraženom poduzetničkom crtom. Jedan je od veterana digitalne revolucije koji je svojim vizionarskim pristupom marketing jedne od naših najvećih kompanija uveo u 21. stoljeće. Radio je u nekim od naših najuglednijih agencija. A onda se odlučio na potpuni zaokret u karijeri. U potpunosti se posvetio svojim solo poduzetničkim projektima koje je godinama furao sa strane.

Poduzetništvo mu je, kaže, bilo suđeno odmalena. „Roditelji su imali privatnu tvrtku, a ja sam, otkako se sjećam, s njima nešto radio. Kad su se moji prijatelji nakon škole igrali, ja sam išao pomagati roditeljima. Očito je nesvjesno nešto od toga ostalo i sada. Ta potreba da nešto napravim svojim rukama, stvorim nešto ni iz čega“, smije se.

"Basement"

No njegov je put do poduzetništva bio dug i prilično klasičan. Prije nego što se upustio u solo projekte, dobro je izbrusio zanat u velikim kompanijama gdje je stjecao vrijedna znanja ključna za uspjeh u biznisu. Tako je odmah nakon faksa krenuo raditi u jednoj od u to vrijeme od najvećih hrvatskih marketinških agencija. „To mi je bio prvi pravi posao nakon faksa i krenuo sam doslovno s kuhanjem kava i fotokopiranjem. I malo po malo, nakon pet, šest godina, stepenicu po stepenicu, dogurao sam do pozicije direktora digitalnog odjela“, prisjeća se.

Iako je radio na prilično odgovornoj i zahtjevnoj poziciji, vrag mu nije dao mira. Usput je pokrenuo mali biznis s vinima – prvi hrvatski wine bar, Basement. „Tijekom svoje čitave karijere sam uz svoj regularni posao uvijek imao i projekt ili dva sa strane. To je često znalo biti vrlo izazovno i dinamičnoj, ali istovremeno i prilično ispunjavajuće jer sam iz svakog tog projekta puno naučio. Tako da sam znanje stečeno na jednom projektu često koristio na drugim projektima.“

Američko iskustvo

U vino se, priča nam, zaljubio kad je u Americi odrađivao praksu. Drmač je, naime, studirao menadžment u turizmu na američkom koledžu u Dubrovniku gdje su studenti imali mogućnost upoznavanja sustava iznutra. Praksu je odradio u hotelu u Williamstown, Massachusetts. Trajala je godinu dana. „Radio sam kao konobar u jednom elitnom malom restoranu u gradiću pored Bostona. Hotel je imao podrum s vrhunskom selekcijom vina iz cijelog svijeta i tu sam naučio dosta o vinima. Što sam više učio, to sam više volio vina. Zahvaljujući tom iskustvu upoznao sam i svog sadašnjeg partnera u vinskom biznisu i još puno ljudi s različitih strana svijeta od kojih se s nekima čujem i danas. No, najvažnije od svega, ondje se rodila i moja ljubav prema vinu, hrani, a zapravo i ideja za otvaranjem wine bara. Tamo sam, naime, imao priliku raditi s nekim od najboljih vinara iz cijelog svijeta.“
Po povratku u domovinu udružio je snage sa svojim frendom kojega je upoznao u Americi. Pokrenuli su prvi hrvatski wine bar u Tomićevoj, kod uspinjače. „Bili smo prvi koji su imali preko 120 hrvatskih vina na čašu i uz to autohtone hrvatske proizvode kao što je sir, pršut… Turizam, vidiš, nije samo otvoriti ‘birc’ na dobroj lokaciji i to je to. Radit će sam. E, pa neće! Ništa u što se ne uloži puno truda, rada i vremena neće raditi samo. Da bi gosta privukli, zadržali i na koncu zaradili nešto od njega, mi moramo stalno nuditi nešto novo, nešto drugačije, kako bi se diferencirali od konkurencije“, odaje nam tajnu uspjeha.

Kroz Basement je, priča, upoznao mnoge ljude – od turista do vinara i baš svaki od njih je imao svoju životnu i poslovnu priču. „Upravo su mi ti razgovori iskristalizirali neke ključne stvari. Recimo, Hrvatska ima odličnih vina, ali ih je teško nabaviti za kućne potrebe te da je teško pronaći informacije o hrvatskim vinima online ili bilo gdje drugdje, kad smo već kod toga. To je posebno vrijedi za Amerikance koji bi htjeli kupiti neko naše vino u Americi. Tako je nastala ideja za w&m napraviti jedno centralno mjesto gdje će se ljudi moći educirati o našim domaćim vinima, gdje ćemo kroz zanimljivi sadržaj stvoriti kontekst gdje ljudi mogu kupiti vino o kojem su upravo čitali i da im to vino bude dostavljeno na kućnu adresu. Od tada je wine&more evoluirao u marketplace gdje okupljamo vinare iz cijele regije, pa i šire. Želimo pokazati svijetu ono što Hrvatska ima za ponuditi“, ističe Drmač.

Domaći proizvodi

A upravo ta želja da na jednom mjestu okupi ljude koji proizvode kvalitetne domaće proizvode natjerala ga je i u njegov drugi solo projekt i to baš tijekom ovih proteklih tjedana koji su nas sve prikovali uz domove. Prepoznao je da je sazrio trenutak da se upusti u e-commerce. „Ova je situacija doprinijela povećanju povjerenja Hrvata u kupnju online. Detektirali smo problem koji se pojavio u ovoj krizi. Enormno je porasla potražnja za proizvodima hrvatskih OPG-ova. Jedan OPG objavi nešto na društvenim mrežama i onda ga zatrpaju s narudžbama preko svih mogućih kanala komunikacije. Onda taj OPG mora odraditi komunikaciju sa svim tim kupcima, organizirati plaćanje, dostavu. Potroši se ogromna količina vremena pa se ne stignu uopće baviti svojim poslom, poljoprivredom, uzgojem…“, priča nam.

Misija Malog dućana je jednostavna, ističe Drmač, u suradnji s malim hrvatskim proizvođačima i OPG-ovima omogućiti dostavu kvalitetnih, domaćih, svježih i zdravih namirnica na kućni prag. „Krajnjim kupcima se, za razliku od drugih online tržnica, omogućuje kupnja bez minimalnog iznosa narudžbe, kombinacija proizvoda nekoliko OPG-a te odabir vremena dostave, bez prethodno zadanih termina za određene kvartove.“

OPG-ovima, koji su inače slabo digitalizirani i kojima se uvođenjem posebnih mjera otežala distribucija na tržište, je istovremeno, ističe, omogućena brza i jednostavna integracija u webshop te je njihov jedini zadatak dostaviti proizvod u centralno skladište. Tako smanjuju troškove, nemaju brigu oko logistike i dobivaju novi kanal distribucije. Malidućan.hr rješava plaćanje, komunikaciju, narudžbu i dostavu.

Drmač je duboko svjestan da od njegove karijere, koju je u potpunosti posvetio digitali, ne bi bilo ništa bez tehnologije. „Moj život je praktički nezamisliv bez tehnologije, privatni i poslovni. Mislim da je tehnologija tu da nam pomogne i olakša život. Od jutra od kada se dignem pa do kraja dana uvijek je nešto od tehnologije uz mene, pa makar i u džepu“, smije se.

 Poduzetnički život

Budućnost je, uvjeren je Drmač, u poslovanju pomoću aplikacija za mobilne telefone. „Činjenica je da su mobilne aplikacije tu, a činjenica je da i danas više ljudi pristupa internetu putem mobitela nego stolnog interneta. Stoga, tko još nije na mobilnim aplikacijama, definitivno bi trebali biti. Broj mobilnih pretplatnika je gotovo dostigao svjetsku populaciju, a 61 posto kupaca koji posjete stranicu koja nije optimizirana za mobilne uređaje otići će do konkurencije“, upućuje nas.

 

Bez obzira na to bavite li se poput Drmača privatnim biznisom, radite li u velikoj ili maloj kompaniji, jedno je sigurno. Za uspješno poslovanje trebat će vam pregršt aplikacija pomoću kojih ćete posao rješavati u pokretu. 


 „Poduzetnički život je težak, zahtjeva puno odricanja, napornog rada, inovativnosti i mašte. Ali jednako je toliko i ispunjavajući. Kad vidiš nešto u što si uložio svoju energiju kako se razvija i raste, onda si na kraju sretan i zadovoljan. A svima koju razmišljaju o ulasku u takav život bih poručio da trebaju biti spremni na odricanje, naporan rad i puno energije. Ključno je pritom imati još i nešto mašte“, zaključuje Drmač.

 

tportal.hr

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više