× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Vrijedan 80 milijuna eura

 b_240925032.webp

U Hrvatskoj će nakon ljeta 2026. godine biti u funkciji novi sustav naplate putarine za autoceste, a koji će značiti kraj naplatnih kućica.

Novi sustav će podrazumijevati dva načina naplate putarine. Jedan je onaj koji već postoji, a to je korištenje uređaja za elektronsku naplatu putarine (ENC), dok je drugi automatsko očitavanje registarske oznake vozila putem kamere (ALPR).

Planirano je 208 naplatnih točaka, koje će biti na autocestovnim čvorovima, kao i 140 staza za brzu registraciju vozila čiji korisnici nisu registrirani na jedan od dva navedena načina.

Teška vozila treće i četvrte kategorije morat će imati uređaj ENC, koji će uvijek morati biti na vjetrobranu, dok će korisnici ostalih vozila moći odabrati jednu od dvije mogućnosti plaćanja putarine.

Oni koji se odluče za plaćanje putarine kroz očitanje registarske oznake, morat će se registrirati putem internetskog portala, odnosno mobilne aplikacije u prodajnim mjestima poduzeća Hrvatske autoceste (HAC) ili putem prodajnih partnera (brojne benzinske crpke i stanice za tehnički pregled).

Na svakom ulazu na autocestu bit će minimalno jedna staza za brzu registraciju vozila, gdje će se korisnik moći registrirati na jednostavan način - kamera će očitati njegovu registarsku oznaku, vozač će potvrditi da je to očitanje ispravno, prislonit će kreditnu karticu i sustav će ispisati potvrdu da je registriran u sustavu. Na kraju će platiti putarinu u skladu s pređenim kilometrima.

Nadležni očekuju da će se novim sustavom naplate putarine značajno smanjiti gužve na autocestama. Novi sustav će koštati 80 milijuna eura, a implementirat će ga konzorcij slovačke kompanije Sky Toll i češke kompanije TollNet, objavio je HRT.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Vrijedan 80 milijuna eura

 b_240925032.webp

U Hrvatskoj će nakon ljeta 2026. godine biti u funkciji novi sustav naplate putarine za autoceste, a koji će značiti kraj naplatnih kućica.

Novi sustav će podrazumijevati dva načina naplate putarine. Jedan je onaj koji već postoji, a to je korištenje uređaja za elektronsku naplatu putarine (ENC), dok je drugi automatsko očitavanje registarske oznake vozila putem kamere (ALPR).

Planirano je 208 naplatnih točaka, koje će biti na autocestovnim čvorovima, kao i 140 staza za brzu registraciju vozila čiji korisnici nisu registrirani na jedan od dva navedena načina.

Teška vozila treće i četvrte kategorije morat će imati uređaj ENC, koji će uvijek morati biti na vjetrobranu, dok će korisnici ostalih vozila moći odabrati jednu od dvije mogućnosti plaćanja putarine.

Oni koji se odluče za plaćanje putarine kroz očitanje registarske oznake, morat će se registrirati putem internetskog portala, odnosno mobilne aplikacije u prodajnim mjestima poduzeća Hrvatske autoceste (HAC) ili putem prodajnih partnera (brojne benzinske crpke i stanice za tehnički pregled).

Na svakom ulazu na autocestu bit će minimalno jedna staza za brzu registraciju vozila, gdje će se korisnik moći registrirati na jednostavan način - kamera će očitati njegovu registarsku oznaku, vozač će potvrditi da je to očitanje ispravno, prislonit će kreditnu karticu i sustav će ispisati potvrdu da je registriran u sustavu. Na kraju će platiti putarinu u skladu s pređenim kilometrima.

Nadležni očekuju da će se novim sustavom naplate putarine značajno smanjiti gužve na autocestama. Novi sustav će koštati 80 milijuna eura, a implementirat će ga konzorcij slovačke kompanije Sky Toll i češke kompanije TollNet, objavio je HRT.

artinfo.ba

Derbi odigran sinoć
Ove subote tri utakmice WWin lige
Prije 1 sat
Inspiriran legendarnim košarkašem
Film "Dražen" prikazan u novotravničkom kinu!
Prije 1 sat
BIHAMK
Stanje na cestama (30.11.)
Prije 1 sat
30.studenog
Sveti Andrija
Prije 1 sat
Vremenska prognoza
Pretežno oblačno vrijeme
Prije 2 sata

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više