O velikoj obilaznici prema Sarajevu kroz općinu Kiseljak priča se godinama no priča je intenzivirana 2017. kada je održana prezentacija Idejnog projekta Obilaznice Kiseljak (iz pravca Sarajeva prema Visokom) u organizaciji JP ceste Federacije BiH i Općine Kiseljak a sve u svrhu konzultacija oko projektnog rješenja koje bi se usvojilo za daljnji rad.
Ozbiljnost Javnog poduzeća Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo dokazana je i krajem prošle godine kada je općinskom rukovodstvu predstavljen finalni Projekt izgradnje prometnice -obilaznice, koja uključuje i tunel. Gradnja bi trebala početi iove godine a Općinsko vijeće je pozitivno odgovorilo na zahtjev "JP Ceste FBIH" kojim se tražilo utvrđivanje javnog interesa za izgradnja Obilaznice Kiseljak, faza 1, od kružne raskrsnice na M5 do ulaza u tunel.
Zahtjev je podrazumijevao i Rješenje o Urbanističkoj suglasnosti izdato od strane Službe za gospodarstvo, urbanizam i prostorno planiranje Općine Kiseljak, spisak parcela za utvrđivanje javnog interesa (KO SP Podastinje i KO SP Palež, plan parcelacije na katastarskoj podlozi (neizloženi premjer) i orto-foto snimcima R= 1:1000, presliku zemljišnoknjižnih izvoda za KO SP Podastinje i KO SP Palež, presliku PL-ova i presliku katastarskog plana za KO SP Podastinje i KO SP Palež.
Razmatrajući Prijedlog i priloženu dokumentaciju, Općinsko vijeće Kiseljak je na zadnjoj sjednici utvrdilo da je od javnog interesa izgradnja Obilaznice Kiseljak, faza 1, od kružne raskrsnice na M5 do ulaza u tunel te odobrilo početak eksproprijacije koja podrazumijeva preko 30 parcela odnosno dijelova istih.
Ukupna dužina obilaznice bit će skoro 2 000 metara od kojih će samo tunel biti dug skoro 600 metara. Izgradnjom obilaznice znatno će se prometno rasteretiti središte grada te općenito poboljšati prometna sigurnost.
Upravo su gužve razlog nastanka ideje o još jednoj, većoj odnosno pravoj obilaznici iz smjera Sarajeva. Naime, kako su kazali iz "Cesta", gradsko središte Kiseljaka jedno je od najprometnijih u cijeloj BiH i trenutno je prioritet za rješavanje, jer kroz ovu malu općine godišnje prođe nekoliko milijuna vozila.
Ideja za ovu veliku obilaznicu (zapadna obilaznica završena je davno,) koja podrazumijeva i tunel, nastala je još 2010.godine kada je rađen Urbanistički plan općine, ipak, samo tunel podrazumijeva ogromne financijske izdatke a koji su opet samo dio cjelokupnog iznosa.
No volje da se ovaj problem riješi imaju obje spomenute institucije i u projekt se definitivno ide već tijekom tekuće godine.
Artinfo.ba