• Pile

manekenka mentalno zdr

 

U toku predstavljanja nove Gucci kolekcije za proljeće/ljeto 2020 u Milanu jedan model je izrazio protest, opisujući odluku ove modne kuće da „koristi vizuale luđačkih košulja i odjeće koja aludira na mentalne bolesnike“ kao „nekreativnu“ i „uvredljivu“.

Prevela: Saša Leper
Amy Woodyatt / CNN

Ayesha Tan-Jones, model na toj reviji, ispružio je ruke dok je bio na pisti i prikazao poruku „mentalno zdravlje nije moda“.

„Kao umjetnik i model koji je iskusio borbe sa mentalnim zdravljem na sopstvenoj koži i koji ima članove porodice i voljene osobe koji se bore protiv depresije, anksioznosti, bipolarnog poremećaja i šizofrenije, smatram da je bolno i uvredljivo da tako velika modna kuća kakva je Guči koristi ovakve vizuale kao koncept za prolazni modni trend“, napisao je ovaj model u svojoj izjavi na Instagramu.

„Degutantno je da Gucci koristi vizuale luđačkih košulja i odjeće koja aludira na mentalne bolesnike dok nas izbacuju na pokretnoj traci kao komad fabričkog mesa“, dodao je Tan-Jones. „Predstavljanje tih borbi kao rekvizita za prodaju odjeće je vulgarno, nekreativno i uvrjedljivo za milionea ljudi širom svijeta koji su zahvaćeni ovim problemima“, rekao je model koji se opisuje kao nebinarnog umjetnika i muzičara.

 

Gucci je objavio nekoliko slika modne revije na Instagramu, napominjući da su „utilitarističke uniforme“ kreirane kako bi iznijele određenu poruku i da nisu dostupne mušterijama. „Odjeća praznog stila treba da predstavi kako se putem mode eliminiše moć samoizražavanja u životu“.

Modna kuća je takođe istakla da su odjevni predmeti inspirisani luđačkom košuljom samo jedan dio njihove kolekcije za proljeće/ljeto 2020. Kolekciju čini gotovo 90 različitih izgleda, od kojih dio sadrži šarene komade koji su zamišljeni kao „protivotrov“ za bijele utilitarističke komade.

Glasogovornik modne kuće nije bio dostupan da da svoj komentar na ovaj protest.

Međutim, ovo nije prvi put da se ova modna kuća našla u centru neke kontroverze.

Još u februaru je Gucci objavio izvinjenje i povukao iz prodaje džemper za koji su korisnici društvenih medija rekli da dizajnom liči na maske koje su tradicionalno bjelački glumci koristili da oponašaju crnce na uvrjedljiv i rasistički način. U svojoj objavi na Twiteru, ovaj luksuzni italijanski brend je napisao da se duboko izvinjavaju za uvredu koju je izazvao njihov džemper.

0
0
0
s2sdefault

KALENDARBTN1in2019 brn

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

+387 (0) 62 349 560

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2019 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17