Crni čaj je ljekoviti napitak, slažu se stručnjaci. Osobe koje u njemu uživaju tri puta dnevno mogu smanjiti svoj krvni tlak te se na taj način zaštititi od bolesti srca.
Australski su istraživači u svoju studiju uključili gotovo sto osoba s prosječnim sistoličkim tlakom između 115 i 150. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine: jedni su pili crni čaj tri puta dnevno kroz razdoblje os šest mjeseci, dok su drugi pili placebo piće sličnog okusa i sa sličnom količniimo kofeina. Osobe koje su pile crni čaj uspjele su sniziti svoj tlak za deset posto te sniziti svoj rizik od bolesti srca i moždanog udara za sedam do deset posto.
Istraživači Sveučilišta Zapadne Australije tvrde kako može biti nekoliko stvari u pozadini zdravstvenih dobrobiti crnog čaja. Primjerice, prethodne su studije pokazale kako ispijanje ovog napitka moće poboljšati funkcioniranje endotelijalnih stanica, koje se oploćuju krvne žile iznutra. Njihova disfunkcija rani je pokazatelj promjena s krvnim tlakom.
S druge strane, glavonoidi iz crnog čaja poboljšavaju tonus krvnih žila i smanjuju količinu abdominalne masnoće te na taj način također smanjuju ukupnu tjelesnu težinu.
U crnom se čaju kriju iznimno korisni antioksidansi poput flavonoida i teanina, koji pomažu u kontroli krvnog tlaka, regulaciji proizvodnje dušikovog oksida. Oni, osim toga, sprječavaju agregaciju trombocita (koji mogu uzrokovati krvne ugruške).

Komentiraj